De onlinewereld van ICT verbeteren is nog mogelijk

Waar ICT zich vaak al veel bezighoudt met computers en informatiesystemen zou je zeggen dat er online niks beter zou kunnen. Niks is minder waar! Veel ICT-bedrijven bieden hun diensten online aan waarbij de site er ook al vaak goed uitziet. Echter mist er vaak een chatfunctie of een chatbot. Deze diensten kunnen wij bij Chatkracht aanbieden om de onlinedienstverlening in deze sector te verbeteren.  

Wat is een chatbot 

Een chatbot is een widget dat op elk (gewenste) pagina kan worden geplaatst. Deze staat vaak in de hoeken van het scherm en beweegt mee met de pagina, de widget is dus altijd te zien. Waar de pagina van de “veel gestelde vragen (FAQ)” vaak lastig of niet te vinden is, is de chatbot dit dus wel. De chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die antwoorden kan geven op de veel gestelde vragen. Wanneer de klant een vraag stelt ontvangt hij binnen één seconde ook direct weer een antwoord. Als de vraag te gecompliceerd is voor de chatbot dan kan de bot de vraag doorsturen naar een echt persoon zodat dit alsnog opgepakt kan worden.  

Waarom bij ICT 

Bedrijven in de ICT-sector zijn voor veel mensen goed te begrijpen, maar voor heel veel mensen ook niet. Doordat vooral nieuwe klanten met veel vragen zullen zitten is het voor een bedrijf dus handig om ook daadwerkelijk veel tijd te besteden hieraan. De chatbot kan de makkelijkere vragen al filteren waardoor de klant verder kan gaan met het online (oriënteer) proces. De moeilijkere vragen kunnen in de toekomst wellicht ook beter beantwoord worden maar kunnen ook doorgestuurd worden naar het bedrijf. De chatbot kan dus al een deel van de vragen beantwoorden/filteren zodat het bedrijf meer tijd heeft voor sales en gecompliceerde vragen.