Wat online marketing kan betekenen voor jouw site

Tegenwoordig zijn gelukkig veel bedrijven tot de ontdekking gekomen dat online marketing de positie van je bedrijf online erg kan versterken. Online marketing is dan ook niet meer weg te denken binnen veel bedrijven. Maar helaas is het nog niet voor iedereen duidelijk dat het verder gaat dan alleen online advertenties. Er zijn meer middelen die de zichtbaarheid van jouw site kunnen verbeteren in de online wereld. In dit artikel lichten we kort 2 verschillende online marketing middelen toe.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA, ook wel eens Paid Search genoemd, is het adverteren van jouw website via zoekmachines zoals Google. Deze betaalde advertenties zorgen ervoor dat jij beter en sneller zichtbaar bent als een relevant topic wordt gezocht via de zoekmachine. . Bij Google zijn dit de bovenste zoekresultaten, waar het woord “advertentie” ook bij staat aangegeven. SEA zorgt er voor dat er op korte termijn (veel) meer verkeer naar je website komt.

Search Engine Optimalisation (SEO)

In principe is SEO een “niet betaalde” variant van SEA in de zin van dat je zonder te betalen, wel beter gevonden wordt via de zoekmachine. In veel gevallen geldt het niet dat dit een kosteloze optie is. De hoge concurrentie heeft er voor gezorgd dat veel bedrijven er geld insteken om de nummer 1 positie te kunnen veroveren of behouden. SEO bestaat uit 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website). Omdat er vrij wat aandacht aan besteed moet worden om alles zo goed mogelijk neer te zetten, zijn er SEO bureaus die hier in gespecialiseerd zijn en dit voor jouw website kunnen gaan doen.

Veelal wordt er door bedrijven dan ook gekozen om deze technieken uit te besteden aan een online marketing bureau. Wil je daar meer over weten? Lees dan hier even verder.